top of page
  • yardencahol

המדריך לחגיגת בייבי שוואר מהאגדות - חלק א'

עודכן: 14 בפבר׳ 2021

מה זה בייבי שוואר? למה חוגגים אותו? ומה את צריכה בשביל לארגן מסיבת בייבי שוואר מושלמת? כל הפרטים, בכתבה הבאה ובסדרה שאחריה!



מה זה בייבי שוואר ולמה חוגגים אותו?

בייבי שוואר היא מסיבה אותה חוגגים עם חברות קרובות ובנות משפחה, סמוך למועד הלידה.

הטרנד הזה מגיע אלינו, כמובן באיחור של שנים, מחו"ל, שם עושים את זה כמו מקצוענים. אצלנו בדרך כלל חוגגים אחרי שהתינוק נולד ברית/ה. אבל, בשנים האחרונות החלו הריוניות (וגם אני, כשהייתי בהיריון עם אדם) לחגוג בייבי שוואר.

יתרונות וחסרונות של לחגוג בייבי שוואר:

בואי נתחיל מהחיסרון היחיד שלדעתי, בגללו לקח זמן לטרנד הזה להגיע לארץ, והוא - "עין הרע". כאן בישראל יש כל הזמן דיבור על הנושא הזה. יש כאלו שמאמינות שאין לחגוג ואין להכניס הביתה בגדים וציוד לתינוק לפני הלידה, ויש כאלו שזורמות ונהנות מהדרך.

הרי תראי כמה חוגגים את הטקס הזה בכל העולם מדי יום, ושום דבר רע לא קורה לאלו החוגגות אותו (חמסה, חמסה, חמסה כן?) כמובן לא אנסה לשכנע אף אחת, רק מציינת עובדות (:

את הבייבי שוואר חוגגים בבית, בצורה אינטימית יותר מברית או בריתה, וכמובן שהחגיגות לא קשורות אחד לשני, כלומר זה לא בא במקום.

היתרונות של חגיגת בייבי שוואר:

  • הורדת לחץ - קודם כל, זה מכניס את ההריונית לאווירה טובה, הרי לא חסרים לחצים ופחדים במהלך ההיריון ולקראת הלידה, אז חגיגה קטנה עם חברות ובנות משפחה יכולה רק להועיל לה בהסחת דעת ושמחה בלב!

  • זמן איכות וחברה לפני הלידה - הרי זה ידוע שאחרי הלידה יש פחות זמן לבלות עם החברות, בזמן איכות של 1X1, פחות זמן לשיחות טלפון וקצת פחות חיי חברה - כמובן שכל זה מסתדר אחרי השבועות הראשונים שהאמא הטרייה מסתגלת לחיים החדשים, וכמובן שאצל כל אחת זה אחרת! אבל, יכולה להגיד מניסיון אישי, שאצלי זה לקח קצת זמן עד ש"שיחררתי" את התינוק ונפגשתי עם חברות לבד.

  • סגולה ללידה קלה וברכת העובר - חלקנו משלבות את הבייבי שוואר יחד עם הפרשת חלה שלפני הלידה. כלומר בזמן החגיגות עושות גם הפרשת חלה ביחד ומברכות את ההריונית ואת כולן.

נאמר כי מומלץ לחגוג את טקס הפרשת החלה לפני הלידה, בגלל שזהו טקס רוחני מעצים, שמביא סגולה ללידה קלה ולברכת העובר! לפני עידן הקורונה, הרבה הריוניות היו נוהגות להזמין אליהן הביתה רבנית, שתערוך את הטקס עם המוזמנות. אבל כיום, יש פתרונות אחרים, כמו לעשות זום עם הרבנים או פשוט להסתכל ביוטיוב איך עושים את טקס הפרשת החלה.

"בְּבֹאֲכֶם אֶל הָאָרֶץ..וְהָיָה בַּאֲכָלְכֶם מִלֶּחֶם הָאָרֶץ תָּרִימוּ תְרוּמָה לַה' רֵאשִׁית עֲרִסֹתֵכֶם חַלָּה תָּרִימוּ תְרוּמָה כִּתְרוּמַת גֹּרֶן כֵּן תָּרִימוּ אֹתָהּ מֵרֵאשִׁית עֲרִסֹתֵיכֶם תִּתְּנוּ לַה' תְּרוּמָה לְדֹרֹתֵיכֶם"(במדבר טו, יח-כא)

*הידעת? להפרשת חלה יש גם הגיון פיזיולוגי שאכן גורם לזירוז לידה טבעי.

מה מסמלת הפרשת החלה ללידה? מסתבר שלהפרשת חלה סמליות גדולה ללידה, כך לדוגמא, "התפיחה של הבצק מסמלת את תפיחת הרחם וגדילת העובר מדי יום עד כדי שהוא הופך לאדם בפני עצמו. הסוכר בחלה הממתיק את יומנו מסמל לידה מתוקה ואילו השמרים מסמלים סגולה לשמירה.

החלה עצמה מסמלת דברים טובים. כל הטקס עצמו של הפרשת החלה הוא טקס לפתיחת שערי השמיים ושמירת היולדת לאחר הלידה בריאה וחזקה." (https://barash4u.com/).


לפני 5.5 שנים, מהבייבי שוואר שלי, הרבה לפני שידעתי לערוך תמונות (:



החלטת לערוך בייבי שוואר? כך תארגני מסיבה מהאגדות

  • בחרי תאריך והזמיני את האורחים - כדאי לוודא שהתאריך לא קרוב מדי לתאריך הלידה המשוער, על מנת שלא תפספסי את המסיבה (אם כי מסיבות טובות!)

  • בחרי סגנון עיצובי - זה יכול להיות נושא כלשהו, זה יכול להיות בצבעים מסוימים, העיקר שתחליטי על קו עיצובי אחד שאת אוהבת, ואז כל שאר הדברים יתחברו. לדוגמא: אני בוחרת לחגוג בסגנון "טבעי", עם הצבעים: לבן, זהב ונגיעות קטנות של תכלת.

רשימת נושאים לדוגמא:

  • ירח, כוכבים ועננים

  • דובי

  • סגנון מלכותי

  • afternoon tea בייבי שוואר

  • נסיכות / דמויות מהאגדות

  • או ללכת רק על צבעים מסוימים, כמו צבעי ורוד / תכלת

  • הכיני הזמנות ושלחי אותן - ניתן לעצב הזמנות דיגיטליות בקלות דרך Canva שאני מאוד אוהבת והיא נוחה לשימוש (יש לה גרסה חינמית כמובן), גם ככה היום שולחים את ההזמנות דרך הווצאפ או המייל. לקבל טמפלט מתנה לאתר Canva, אותו תוכלי לעצב, לערוך ולשלוח לחברות, לחצי כאן!

  • הכיני משחקים ופעילויות - חלק מהעניין במסיבת בייבי שוואר הוא לצחוק כמה שיותר, לעשות כיף עם החברות ובנות משפחה קרובות ואת זה, לפחות בארה"ב, עושים באמצעות משחקים. לדוגמא: חבילה עוברת, קלפי גירוד, ניחושי שמות, ניחושי תאריך הלידה ועוד. בפוסט הבא בבלוג תקבלי מגוון רעיונות למשחקים ופעילויות ממני, אז שווה לחכות עוד טיפה! *אל תשכחי לרכוש פרסים לאותן פעילויות.

  • רכשי מתנות לאורחים - משהו קטן, לתשומת לב ואיכפתיות, כמו: נר ריחני, או שוקולד עם מדבקה "תודה מכל הלב שהגעת לחגוג איתי", בסגנון הזה. מומלץ להתאים את צבעי עטיפת המתנה לקונספט העיצובי שבחרת למסיבה (ובינינו, זה חלק מהכיף!).

  • חשבי על תפריט - זה יכול להסתכם בהזמנת פיצה, אבל זה גם יכול להיות הרבה מעבר לזה... לבחירתך!

  • קני פרטי עיצוב - החל מחד פעמי מעוצבים, שיש המון כאלו בעלי אקספרס וEtsy (אלא אם את טיפוס שאוהב לארח ולשטוף כלים אחר כך, אל תשכחי שאת תהיה כבר בחודש ממש מתקדם והמשימה לא קלה), עד לבלונים מעוצבים וקישוטים לבית.

  • מתנות - בארה"ב כשחוגגים את הבייבי שוואר, נהוג שההריונית מכינה Registry, ומה זה אומר? רשימת מתנות שהיא הייתה רוצה לקבל! הם עושים את זה גם בשאר אירועים כמו חתונה (במקום להביא כסף). בארץ זה לא תפס, אבל נדמה כי בשנה האחרונה טרנד ה"בייבי שוואר" ומסיבות "גילוי מין היילוד" תופסות תאוצה, לכן שווה לנסות. הכיני לעצמך רשימת Wish List למתנת לקראת הלידה, אם החברות ישאלו אותך מה תרצי לקבל - תהיה מוכנה לשתף עימן את המתנה! לי יש רשימה כזו באתר ממש נגיש שנקרא Giftster.com, שם ניתן לבנות את הרשימה עם מוצרים שאת אוהבת, קישורים לאותם מוצרים והמחירים. בסיום, את יכולה לשלוח את הרשימה לחברות ובני משפחה ואם אחד מהם ירכוש לך את המתנה, הוא יסמן אותה כך שהיא לא תופיע יותר ברשימה (ולא יקנו לך פעמיים את אותה המתנה).


מה יותר כדאי - להזמין חברות הביתה או לחגוג דרך הזום?

כמובן שאין על מפגש אמיתי עם חברות, אבל אם זה לא מתאפשר (מסיבות כמו: סגר, קורונה או סיבות אחרות), במקום לוותר על החגיגות, תוכלי לחגוג ולשמוח גם דרך הזום!

איך תחגגי דרך הזום בייבי שוואר ומה היתרונות של זה?

  • חיסכון כספי - את עדיין יכולה לקנות קישוטים, שיראו דרך המסך, אבל עדין תוותרי על קניית חד פעמי מעוצב, מתנות לאורחים ועוד. בנוסף, תוכלי לעצב רקע מהמם ולשלוח לכולן שישימו בזום, והחגיגה תיראה הרבה יותר מיוחדת!

  • משחקים- עדיין ניתן לשחק משחקים דרך הזום, אמנם לא חבילה עוברת, אבל יש עוד כל כך הרבה משחקי ניחושים ואחרים שתוכלו לשחק בהם, כולל משחקים דיגיטליים (פרטים בפוסט הבא).

  • יותר אורחים - חשבי על זה כך, בבית אולי לא יהיה לך מקום לכל הרבה הרבה מוזמנות, וגם בתקופה הזו מומלץ לא להיפגש ביחד עם יותר מדי אנשים במקום סגור. אז הזום למעשה פותר לך את הבעיה הזו - תוכלי להזמין עוד חברות או בנות משפחה לחגיגה הווירטואלית, וכך גם הסיכוי שמישהי לא תוכל להגיע יורד!

  • מתנות - אם האורחים קנו לך מתנה, הם יכולים לפתוח אותה דרך המסך ולהפתיע אותך אונליין, וכשתיפגשו להביא לך אותה! או, שמתנה דיגיטלית יכולה להיות אחלה פיתרון במצב הזה, והאמת שיש לי פה כמה מתנות ממש שוות ללידה בפוסט הזה שהכנתי, שאת יכולה לשלוח לאורחות, סתם במקרה אם ישאלו אותך מה בא לך לקבל במתנה (:


אהבת את הכתבה? אם כן, שווה לך לעקוב אחרי באינסטגרם, שם אפרסם מתי תעלה הכתבה הבאה בסדרה, עם רעיונות למשחקים וקישוטים מטריפים לבייבי שוואר!




1,009 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page